we zijn weer in Namibie! - Reisverslag uit Veldduin, Namibië van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu we zijn weer in Namibie! - Reisverslag uit Veldduin, Namibië van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu

we zijn weer in Namibie!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

29 April 2014 | Namibië, Veldduin

Zondag 27 april 2014
De eerste dag van onze vakantie. Wij zijn er klaar voor! Vliegtickets: check. Autoverhuur papieren: check. Paspoorten: check. Malariapillen: check. 3 volgepakte tassen: check! Eigenlijk best makkelijk weggaan op deze manier. Alleen maar tassen inpakken en in Namibië staat er een Toyota landcruiser voor ons klaar, compleet met kampeeruitrusting en twee daktenten.
Maar vandaag eerst nog een hele reis voor de boeg. Eerst 400 km naar Frankfurt rijden, dan een busje van de parkeerplaats naar het vliegveld, dan met een shuttlebus van terminal 1 naar 2, en dan inchecken.
Alles gaat vlot, en op het vliegveld hebben we nog tijd om wat te eten en de jongens kunnen zich nog even lekker uitleven in een ballen bak. Want wat zijn Cas en Luuk lief onderweg en tijdens het vele wachten. Ze klagen geen moment. Trots zijn we op onze wereldreizigers! Om half acht mogen wij als eerste het vliegtuig in omdat wij kleine kinderen bij hebben. Iets over acht gaat het vliegtuig taxiën en stijgen we op. En wat een luxe, we hebben allemaal ons eigen tv schermpje. Erg interessant voor de jongens. Rogier heeft last van luchtziekte, hij drinkt een biertje, maar dat komt er net zo hard weer uit in een zakje :-)

Maandag 28 april 2014
We worden om half vier s ochtends al wakker gemaakt voor het ontbijt. Wat een tijd.....voelt aan als half vijf overigens want er is een uur tijdsverschil. Om vijf uur landt het vliegtuig en we zijn redelijk snel door de douane. Daar worden we opgewacht door iemand van het autoverhuurbedrijf, die klaar staat met de Toyota landcruiser. En toegegeven, het is dan wel geen Landrover, maar het is wel een fijne auto. We zijn weer in Afrika! De geuren en kleuren van Namibie. Fijn. Eerst naar het autoverhuur kantoor voor de formaliteiten en dan is het amper acht uur s ochtends als we al op stap kunnen.

Eerst boodschappen inslaan. We hebben een heel lijstje van te voren gemaakt. En wat is het dan toch fijn als we daar bolletje beschuit en ontbijtkoek kunnen kopen. Wel een beetje onwerkelijk.

We gaan op weg naar het noorden. Eigenlijk waren we van plan om nog best een stuk te rijden vandaag, maar we zijn echt heel gaar van de hele reis, dus zo ver komen we niet. In de plaats Okhahandja stoppen we voor een welverdiend ijsje. We besluiten daar iets verderop een camping op te zoeken en verder rustig aan te doen. Het is een camping met een 'kinderboerderij' met struisvogels, giraf en krokodillen. Het eerste 'wild' is gespot. Onderweg trouwens al een aantal keer apen langs de weg gezien.
Er is lekker een zwembadje op de camping, waar we in plonsen. Even bijkomen en genieten van dit prachtige land en een heerlijke temperatuur (32 graden).

S avonds eten we in het restaurant op de camping kudu, een soort hert. Het is hier al om kwart voor zes donker, maar wat een mooie heldere sterrenhemel!

Dinsdag 29 april 2014
Wat is het weer lekker wakker worden in de daktent, met alleen een gaasdoek tussen de Namibische zon en ons, en de geluiden van vogels en ondefinieerbare wilde dieren op de achtergrond. Was wel vrij koud s nachts. Maar zo overdag loopt de temperatuur weer op tot een heerlijke dertig graden.
Vandaag een rij-dag naar het noorden. Saaie lange rechte wegen. Maar daar hadden we ons op ingesteld. Onderweg nemen we wel de tijd om even lekkere broodjes te kopen en op te eten. En een poosje later een welverdiend ijsje. We rijden naar camping Roy's place, een zestig kilometer boven Grootfontein. We zijn hier vorig jaar ook geweest, en komen hier graag terug. Een mooie campsite met zwembadje, waar we natuurlijk even in gaan zwemmen. Nu ik dit schrijf, in de ondergaande zon, biertje bij de hand, de jongens zijn even hout gaan halen voor een kampvuurtje straks, ben ik volmaakt gelukkig. Wat fijn om dit met zijn viertjes te kunnen ondernemen. We zijn er nog maar net, maar dit land leert je wel relativeren. Luuk heeft al 'arme kindjes' gespot zonder schoenen. Maar als ik zeg: 'dan geef je je waterkanon (die hij gisteren in de supermarkt heeft gekregen) maar aan die jongetjes', dan is hij dat toch nog niet van plan....;-)

Nu eerst vuur stoken!
Dag

• 29 April 2014 - 19:25

Marijke:

Wat een leuk verslag. Je moet een boek gaan schrijven. Je hebt schrijftalent! Geniet verder!

• 29 April 2014 - 20:17

Merel :

We genieten weer van al dat moois dat jij bewoordt, dank!
    Je leeft geïnspireerd en je laat je inspireren, hoe mooi is dat.
    Die derde foto van Rogier ertussen snapten we even niet:-)
    kus

• 29 April 2014 - 20:23

Elske:

Hey globetrotters , geweldige wereldreizigers luuk en cas wauw respect hoor voor de knullen
    Heerlijk ook om te horen dat je bent waar je wilt zijn , althans op je rondreis.
    En de heerlijke broodjes zat er al krokodil tussen ;)
    Dikke knuffel voor jullie X

• 29 April 2014 - 20:49

Ron En Matty:

Fijn om weer van jullie reisverslag te kunnen gaan genieten.en zo warm hebben wij het niet gehad hoor .

• 29 April 2014 - 20:49

De Buurtjes :

Zo te lezen al volop aan het genieten!! Geweldig! X

• 29 April 2014 - 20:55

Oma Joke:

Fijn om wat van jullie te horen. En leuke foto's! Liefs van ons xx

• 29 April 2014 - 21:27

Wendy:

Heej daar!

Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen! En nu al zo aan het genieten van het land en van elkaar! Fijn om jullie belevenissen te kunnen lezen. Ik kijk uit naar het volgend verslag. Heel veel plezier! Veel liefs Wendy.

• 29 April 2014 - 21:50

Martin:

Als de rest van de reisverslagen net zo leuk wordt staat ons nog veel moois te wachten. Je naamgenote heeft gelijk: je zou je verhalen in een boekje moeten zetten. Veel plezier daar!

• 29 April 2014 - 22:08

Ella:

Prachtig weer om te lezen en te zien! Dat is en wordt weer veel genieten daar voor jullie! Enjoy! X

• 29 April 2014 - 22:56

Eline:

Hey, leuk om jullie verslag te lezen.
    Geniet van je mannen en de omgeving! X

• 30 April 2014 - 08:03

Miep:

He wereldreizigers, we gaan jullie weer volgen. Opa zou blij geweest zijn dat jullie zo aan het GENIETEN zijn.

• 30 April 2014 - 09:23

Jo:

Goed begin is alles.
    Heel veel plezier verder. Ook namens Jannie.

• 30 April 2014 - 09:29

Fam.vd Ree:

Ha buurtjes! Aron en Anne-Mirte waren helemaal blij iets van jullie te horen/zien! Aron vond het wel een hele leuke kinderboerderij! Groetjes aan Luuk en Cas! We genieten door de verhalen met jullie mee! groetjes uit Goes

• 30 April 2014 - 15:23

Lesley:

Leuk om jullie 1e verslag te lezen!! Geniet er van met zn viertjes! Groetjes vanuit het stadskantoor!

• 30 April 2014 - 16:55

Arthur:

Eindelijk een fatsoenlijke auto!

• 30 April 2014 - 17:21

Rene:

Mooi verslag en leuk om zo mee te genieten, en moet zeggen ,het is best best een mooi 4trekwaggie die tooijotha..