Africa here we come!! - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu Africa here we come!! - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Africa here we come!!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

17 Januari 2013 | Namibië, Solitaire

Daar zijn we dan. Het duurde even voordat we internetverbinding hadden.
Afgelopen zondagavond zijn we vanaf Frankfurt met Air Namibia naar Windhoek gevlogen. De start begon ongelukkig, want wegens een technisch mankement vertrokken we twee uur later dan gepland. (dat schept vertrouwen, laten we maar zeggen...) En de douane vertrouwde onze lieve kinderen niet helemaal. Luuk had zelf zijn rugtasje ingepakt, met zijn knuffels, tekenboekje, kleurtjes, zaklamp en verrekijker, en voor de rest propvol met autootjes. Dat vertrouwde de douane toch niet helemaal, zijn tasje moest twee keer door de scanner en opengemaakt worden...Maar Cas, onze tweejarige kleine smokkelaar, moest zelfs gefouilleerd worden.....

Om maandagmorgen om half negen lokale tijd (1 uur tijdsverschil) landen we in Windhoek. Voordat we door de douane heen waren duurde wel even, maar toen werden we opgewacht door een vriendelijke meneer van Asco-Carhire, om ons naar het autoverhuur bedrijf te brengen, ruim een half uur rijden. Onderweg zien we al bavianen langs de kant zitten. Bij Asco stond 'onze' landrover al te wachten!! Stoer hoor, een donkere blauwe landrover met twee daktenten er bovenop! Helaas hadden we wat problemen met het garant staan voor de borg, omdat het niet toegestaan was om de borg van 2 creditcards af te schrijven die op twee verschillende namen stonden....wisten wij veel. Na wat heen en weer gebel met de Rabobank in Nederland is tijdelijk het limiet verhoogd, en kregen we de auto mee. Nog een rondje met uitleg om de auto, geklungel met twee aftandse autostoeltjes (in de kleur roze, wat toch eigenlijk echt niet kon volgens Luuk), en uitleg over de sateliettelefoon, kunnen we eindelijk op weg. Het is dan al wel half twee inmiddels. Luuk en Cas moeten hele de tijd maar wachten, maar vermaken zich samen prima.
We rijden met de landrover eerst naar een supermarkt om even een paar boodschappen te doen. Het rijden aan de linkerkant van de weg is weer even wennen, maar Rogier doet dat uitstekend.
We zijn in Namibie!!! We genieten van de geuren en kleuren van dit land, en staan verbaasd over de netheid en schoonheid. Dat zijn we in het noorden van Afrika wel anders gewend.
Omdat we allevier een beetje uitgeteld zijn na de nachtvlucht met weinig slaap, zoeken we iets onder Windhoek een camping op. Wat een luxe, ook dat zijn we niet gewend, een heerlijk zwembad waar we in plonsen, en een afdakje tegen de zon en de regen (want ja, we krijgen een regenbuitje over ons heen). 's Avonds vroeg naar bed!

dinsdag 15 januari
vandaag eerst een lange rijdag. We willen naar Sesrien, uitval basis voor de Sosusvlei aan de kust. allereerst rijden we zuidelijk naar rehoboth, waar we in een supermarkt de resterende boodschappen in slaan, en waar we proberen te pinnen. Dat blijkt nog niet zo gemakkelijk te zijn. Bij diverse banken lukt het niet, uiteindelijk krijgen we bij een bank 500 namibische dollar er uit, maar dat is nog geen 50 euro. Gelukkig hebben we bij het vliegveld ook al geld gewisseld. Vanaf Rehoboth rijden we over een gravelweg naar Sesriem. Prima te doen, en om drie uur 's middags komen we dan ook daar op camping Oasis aan. Dit is helemaal een luxe camping, want hier hebben we zelfs een eigen douche en toilet bij onze kampeerplaats! Als we uitstappen blijkt dat de temperatuur hier wel gestegen is naar 41 graden....Van -3 naar 41 graden binnen 48 uur. Best te doen hoor. Ook de kinderen hebben er geen last van, maar wat is het fijn dat we ook hier even in een zwembad kunnen duiken. Verder doen we 's middags helemaal niets. 's Avonds lopen er op nog geen 20 meter van onze kampeerplaats een soort hertjes voorbij. Geweldig! Echt genieten hier.

Woensdag 16 januari 2013
Na een korte, warme, maar goede nachtrust in de daktenten staan we al om 5 uur op om naar de Sossusvlei te gaan. Eerst op naar duin 45, een hele bekende duin die je een heel stuk kan beklimmen. Onderweg komen we al struisvogels en oryxen tegen. Het eerste wild is gespot! De duin beklimmen we een stuk, en Luuk en Cas vinden zo'n grote zandbak geweldig. Met hun autootjes vermaken ze zich best. Jammer genoeg is het wel een regenachtige dag. De eerste regen die hier in een jaar tijd valt...zullen wij weer net hebben. Maar ja, eigen schuld, dan hadden we maar niet in de regentijd moeten gaan. Na duin 45 rijden we naar Deadvlei, een stukje buitenaards, surrealistisch stukje grond. Een opgedroogde zoutkom, waar dode bomen van 900 jaar oud in staan. Erg indrukwekkend om te zien. De laatste 5 km er naar toe is een zandpad, dat alleen begaanbaar is voor 4x4. Rogier zit met een big smile achter het stuur. Vanaf de parkeerplaats is het trouwens nog een half uur lopen naar Deadvlei. Gelukkig is het vandaag niet zo warm, maar 34 graden ;-). Terug op de camping eten we broodjes en appeltaart! Genieten hoor, en daarna weer even het zwembad in, want inmiddels is het weer mooi weer.

Op het moment dat ik dit schrijf is het al donderdagochtend. Wat gaat de tijd snel! Vandaag gaan we via Solitair naar de Spreetmanspas, en zoeken daar een camping.
Tot de volgende keer, en wij genieten hieronder tussen verder van dit prachtige land! Een lieve groet van ons!

• 17 Januari 2013 - 08:28

Suzan:

Wat een leuk verslag weer. Mooie foto's ook. Lekker genieten hoor.
    Wat een luxe een eigen douche en toilet op de camping dat zie je niet zo vaak.
    Het temperatuur verschil met hier is nu wel erg groot. Gisteren -9,6 en vanmorgen (donderdag) -6,4 op de meter. En uiteraard alles wit. Wel genieten hoor ik tenminste wel ben gek op sneeuw.

Ik kijk al weer uit naar jullie volgend verslag veel plezier nog.

Groetjes Suzan

• 17 Januari 2013 - 09:00

Alex Joosse:

Ha vakantie gangers.

Leuk dat we jullie kunnen volgen,
    geniet ervan.

Groeten uit het koude en witte Vlissingen.

Je collega's van Heerema.

• 17 Januari 2013 - 09:23

Rudie De Regt:

Hallo Afrikanen,

goed om te lezen dat jullie lekker aan het spelen zijn in de zandbak. 41° toch wat anders dan -8.
    veel plezier en ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

grtz Rudie

• 17 Januari 2013 - 09:43

Jo Vanhommerig:

Fijn dat alles goed gaat, toch altijd weer afwachten.
    Groetjes aan de jongens van opa en oma.

• 17 Januari 2013 - 10:27

Ria En Sjaak Oosterling:

Dat wordt een vakantie die alles in zich heeft waar jullie naar verlangen! We hadden trouwens niet verwacht dat Cas nu al associaties met duistere praktijken op zou roepen bij de douane hij ziet er toch vrij onschuldig uit zou je denken. Maar je weet natuurlijk nooit wat er zich in zo,n pamper bevind , je ziet ,als je niet oppast zit een ongeluk in een klein broekje!
    Maak er een mooie reis van.
    Groet
    Ria en Piggel

• 17 Januari 2013 - 10:45

(O)pa Cees En (O)ma Joke:

Hoi vakantiegangers,
    Dit is weer een geweldige reis! Geniet ervan.
    Liefs en xxxx van ons (O)pa Cees en (O)ma Joke

• 17 Januari 2013 - 12:11

Ron En Matty:

Hoi vakantiegangers,ik dacht dat drugs altijd Nederland in werden gesmokkeld maar niet Afrika in.
    Geniet ervan stuur de helft van de temperatuur naar ons is het niet zo'n groot verschil.
    Verder kijk ik met belangstelling naar de volgende editie uit.
    Gr. Ron en Matty

• 17 Januari 2013 - 12:27

Vrienden Uit Speuld:

Wat genieten wij mee met jullie reis! Heerijk om verhalen te lezen en beelden te zien.
    Enneh, herkennen wij het boek op de eerste afbeelding niet:-)?
    We kijken nu al uit naar jullie volgende bericht.
    Veel liefs, wij gaan nog ff sleeën...:-)

• 17 Januari 2013 - 12:37

Victor:

Hoi Afrikagangers,

Wat een leuk reisverslag heb j ervan gemaakt Marijke! Erg leuk om over jullie belevenissen te lezen en de prachtige foto's te zien. Ik ben jaloers:-) Afrika blijft een bijzonder werelddeel. Zo je lezen genieten jullie volop, geweldig.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal.

groetjes,
    Victor

p.s. wat een mooie bak!

• 17 Januari 2013 - 15:19

Christa Van De Vate:

Hallo woestijnrijders,

Ziet er goed uit op de foto's! En leuk om de verslagen te lezen.
    Ga ook maar weer eens kijken naar Charlie & Ewan
    We houden jullie hier in de gaten (vooral Cas met z'n rugzakje)
    Geniet ervan.

groetjes,
    Christa

• 17 Januari 2013 - 19:21

( Juf ) Lies:

Zo'n reis verloopt nooit helemaal vlekkeloos. Maar je hebt dan tenminste ook wel heel veel te vertellen achteraf.
    Prachtige zo'n verhaal. En dan die leuke foto's....
    Cas, hier op de groep hebben we het over het circus. En de dieren die er allemaal zijn. Jij ziet ze allemaal in het echt. Dat is veeeeel leuker. Je mag blij zijn met zulke avontuurlijke ouders.
    Luuk, wat leuk dat je zo hoog slaapt. Ben ik wel blij mee om dat te zien.Ben je net zo groot als een olifant? Geniet nog maar met zijn allen. Dit pakt niemand je meer af.

Groetjes , enjoy Lies (Kibeo)

• 17 Januari 2013 - 19:22

Arthur:

Gaefffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

• 17 Januari 2013 - 19:53

Ilona:

Wow, het grote genieten druipt er vanaf en heerlijk om te lezen! Leuke foto's. Hopelijk overleven de autootje de zandstormen en die temperaturen! En bedankt voor je superlieve kaartje! Xxxx Ilona

• 17 Januari 2013 - 20:01

Martin J:

een stoere bak met een stoere bemanning. Dat gaat helemaal goedkomen!

• 17 Januari 2013 - 20:22

Fam Van Der Ree:

Ha buurtjes!
    Leuk om te lezen dat jullie zo genieten! En al leuke dingen meegemaakt!!!! Moeten we straks nog oppassen met 2 van die verdachte buurjongens.... Groetjes uit een gladde en witte Bob Marleylaan.

• 17 Januari 2013 - 20:39

Buurtjes:

wauw, ziet er goed uit!

mooie auto(tjes)! en leuke foto's... lekker genieten!
    tim telt de weken al af.....
    veel plezier!

• 17 Januari 2013 - 21:24

Ingrid:

Jaloeoeoeoeoeoeoers.......... maar tis jullie van harte gegund jongens! Dikke knuf uit ijskoud Belgenland

• 18 Januari 2013 - 12:59

Marije:

Wow Luuk! Wat ben ik jaloers op jou en op je papa, mama en cas. Wat een geweldig verhaal al! Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!

Groetjes van juf Marije

• 18 Januari 2013 - 21:05

Patric:

Hoi luitjes ik volg jullie ! Heb al meerdere reizen door Azië gemaakt maar ben benieuwt wat jullie indruk is van Afrika na de vakantie ? Goed geschreven verslag tot nu toe pluim voor de schrijfster :-)
    Enne je mist niets hier alleen maar sneeuw en ellende :-(

• 19 Januari 2013 - 11:51

Adrian :

Hi vakantiegangers, veel plezier met je vakantie en hou ons op de hoogte.

• 19 Januari 2013 - 15:42

Friedl En Nell:

Beste alle 4, wat een leuke reis ervaringen, het komt weer helemaal terug bij ons. Ook de hete groeten uit Winneba, Ghana. Geniet van jullie mooie reis,hopelijk komen jullie de big-five nog tegen. Groetjes

• 19 Januari 2013 - 16:29

110 Rozenburg:

Ha One Ten

kijk zo lezen we het graag..geweldig verslag !! Wat zullen jullie in je nopjes zijn en rogier achter het stuur van een 110 zit wel mustache...wel benieuwd naar de spec's Td4/Td 5 of good old 300Tdi??
    Veel fun
    groetjes
    ,Yvette,Sanne ,Rene

• 20 Januari 2013 - 16:40

Ome Huib:

Hallo Dessert Crossers,
    Geniet van jullie vakantie, wij bewonderen de foto's die jullie bijvoegen. In Ned moet je voorlopig niet zijn vorst, sneeuw en guur weer is nu ons lot.

Groet,
    Ome Huib en tante Ineke

• 20 Januari 2013 - 18:22

Tante Lian:

Hee luitjes,
    Wat een leuk verslag en foto's en wat genieten jullie... Wat een bak bij die douane.... dat de jongens "verdacht" waren .... hahaha...dat verzin je toch niet....het zijn allebei van die lieverdjes...
    Nou... wij zitten in desneeuw...ook wel leuk hoor ;) maar niet zo makkelijk... het verkeer en de treinen hebben er erg veel last van....dat gaat bij jullie beter met je 40 gr.
    Nou veel plezier nog...zorg goed voor mekaar... en een kus voor allen.
    Ik kijk uit naar het volgende verslagje.

Gr Lian

• 21 Januari 2013 - 11:37

Co En Jopie Noordhoek:

Hoi avonturiers,
    Wat een geweldige reis en heerlijk verslag, zo krijgen we een mooie indruk van dit Afrikaanse land. De luxe van de campings, hadden wij niet verwacht. Geniet er van, lieve groet uit zonnig Tenerife( maar 22 graden). Co en Jopie

• 27 Januari 2013 - 10:15

Niloufar (kibeo):

Hallo allemaal,
    he he , ik heb jullie eindelijk gevonden. Ik had heel veel gezocht maar jullie waren niet makkelijk te vinden. Uiteindelijk dankzij Lies kan ik ook genieten van jullie verhalen. IK BEN JALOERS!!!!!! wat een mooi land. Zo'n reis gaat nooit vlekkeloos maar het is de moeite waard. Wat een prachtige foto's. Zo te zien zijn Cas en Luuk volop aan het genieten.

Lieve Cas, op de groep missen we je heel erg vooral je vriend Coen. Hij zegt:"Cas ik gaan werken met auto." Lief he????!!!!

We wensen jullie een onvergetelijke reis, geniet er van.

Groetjes uit Goes,

Niloufar (Kibeo)