Ardèche - Reisverslag uit Aiguèze, Frankrijk van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu Ardèche - Reisverslag uit Aiguèze, Frankrijk van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Ardèche

Blijf op de hoogte en volg Marijke

26 April 2015 | Frankrijk, Aiguèze

Zaterdag 25 april 2015

Yeahhhhh! Twee weken vrij, dus tijd om weg te gaan. De planning is om naar Corsica te gaan. 's Ochtends om kwart over vier staat de wekker al, want we willen proberen vandaag al naar de Ardèche te rijden, zo'n 1100km. De jongens zijn nog erg slaperig, kleren aan, en hoppa....zo de auto in. Ze blijven het eerste stuk nog wakker, maar later vallen ze toch nog wel in slaap.

De reis gaat vlot, in Luxemburg natuurlijk nog even tanken, Rogier en ik wisselen van plaats, en weer 300 km verder. Tijd voor een plaspauze... Uiteindelijk zijn we om half vier op een camping vlakbij st Martin de Ardèche. Onderweg best wat regenbuitjes gehad, hier is het gelukkig droog. We staan net een stukje boven de Ardèche, en horen de hele tijd kano's voorbij komen. We lopen even naar de rivier, zetten de tent op en drinken een biertje. Luuk en Cas zijn heerlijk aan het spelen. We koken zelf s avonds en gaan op tijd naar bed, toch best een lange reis.

Zondag 26 april 2015
We hebben regen afgelopen nacht, maar als we op staan dan is het gelukkig droog! Lang duurt dat niet, want zodra we aan het ontbijt zitten (buiten uiteraard) met een Frans stokbroodje, dan begint het al weer te regenen. Geen probleem, wij vermaken ons toch wel.

We gaan naar een krokodillen boerderij. Onze jongens hebben namelijk nog nooooooit kroko's gezien......;-) Maar het valt zeker niet tegen, erg leuk opgezet, en veel krokodillen. Ook nog wat slangen en schildpadden, dus we kijken onze ogen uit. De jongens spelen in de bijbehorende speeltuin en Rogier en ik kunnen zo waar even van de zo'n genieten op het terras, terwijl we een broodje eten. Dit is het goede leven! Genieten.

Jammer genoeg blijft het niet droog, en af en toe spettert het. Vanaf de krokodillenfarm rijden we via een route touristique naar de pont d'Arc, de grote boog over de Ardèche heen. Blijft altijd weer mooi om te zien. Rogier probeert gelijk zijn drone nog even uit. Die foto's komen later! Terug op de camping is het natuurlijk de hoogste tijd voor een ijsje. S avonds eten we oer-Hollandse pannenkoeken ipv Franse crêpes, maar ze smaken goed. We kijken terug op een heerlijke dag!

Morgen rijden we naar Nice en varen we s middags over naar Corsica! Het volgende reisverslag zal vanaf daar komen. Lieve groet van ons vieren.

• 26 April 2015 - 19:34

Elske:

Wat ? Krokodillen die liggen toch ook in jullie bad?
    Maar toch weer een super trip ,geniet ,relax en proost!
    Xxxxx

• 26 April 2015 - 20:09

Manon:

Haahahahahaa heerlijk om te lezen..! Ben wel benieuwd naar de foto's van Rogier z'n drone.. Als ie maar niet neerstort..! hahhaha Veel plezier in ieder geval en ik kijk al uit naar 't volgende verslag..! Dikke X Manon

• 26 April 2015 - 20:52

Speuld:

Genieten lieve mensen! Veilig naar de overkant komen morgen.
    Liefs uit Speuld

• 26 April 2015 - 21:35

Oma Joke:

Liefs uit Middelburg. X

• 27 April 2015 - 12:09

Suzan:

Veel plezier en geniet ervan.

• 28 April 2015 - 11:22

Bianca:

Weer leuk om te lezen dat jullie zo genieten, daar geniet ik ook van op afstand! Veel plezier en ik volg.... x

• 29 April 2015 - 21:47

De Buurtjes: