Franse Alpen - Reisverslag uit Challes-les-Eaux, Frankrijk van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu Franse Alpen - Reisverslag uit Challes-les-Eaux, Frankrijk van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu

Franse Alpen

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 Mei 2015 | Frankrijk, Challes-les-Eaux

Maandag 4 mei 2015
We doen heerlijk rustig aan s ochtends, en breken op het gemak de tent af. Pas tegen twaalf uur verlaten we de camping richting het noorden, Bastia.
Onderweg een tussenstop bij een supermarkt, en dan zijn we al snel op een camping net iets onder Bastia gelegen, op nog geen tien minuten rijden van de boot.

We brengen de middag door in de zon. De camping is direct aan het strand gelegen. Luuk en Cas vermaken zich bijna de hele middag met een Frans vriendje, Rafaël. Leuk om te zien dat ondanks dat ze elkaar totaal niet verstaan, ze de grootste lol hebben samen. Voetballen, op de glijbaan, met de autootjes, het lukt allemaal in ieder hun eigen taal en handgebaren. Zo onbevangen zou iedereen met elkaar om moeten gaan.

's Avonds als Luuk al een poosje in de tent ligt, roept hij ons opeens: 'papa, mijn tand is er uit!' Zijn tweede tand is er uit. Hij dacht: 'zal ik hem er op Corsica nog uittrekken, of als we weer in Frankrijk zijn....' Corsica heeft gewonnen. :-)

Later op de avond krijgen we minder nieuws....de oma van Rogier is overleden. Ze is 94 geworden, en zal zaterdag begraven worden.

Dinsdag 5 mei 2015
Trrrrringggg, trrrrrringggg, de wekker staat om kwart voor zes....nog vroeger dan normaal bij ons een doordeweekse werkdag begint. Maar vandaag varen we terug naar het vaste Franse land, en de boot vertrekt al om kwart voor acht. Minimaal een uur van te voren moeten we aanwezig zijn, en de tent moet nog opgebroken worden. Gelukkig zijn we daar best handig in, Rogier en ik hebben een goede verdeling van de werkzaamheden, en zijn helemaal op elkaar ingespeeld.

Op tijd staan we daarom bij de boot. Kwart voor acht vertrekt de boot, en na zes en een half uur rond hangen, (wat best snel ging), zijn we weer in Nice.

Vanaf Nice, rijden we richting Cannes, en dan naar het noorden over de route Napoleon. Een erg mooie route met een aantal kleine colletjes er in. Onderweg rijden we bijna een moeder hert met kleintje aan....pfffff....dat scheelde niet veel. In een bocht stonden ze opeens op de weg voor ons. Bij het plaatsje Digne les Bains, gaan we op een camping staan.

S avonds worden we er door mijn schoonmoeder aan herrinnerd dat we vandaag 15 jaar samenwonen.....haha...helemaal niet aangedacht....Maar we doen op het moment wat we samen het liefste doen, heerlijk op reis, en we genieten ook nog steeds van elkaar! Dus een prima dag voor een jubileum

• 07 Mei 2015 - 17:17

Oma Joke:

Ja, alweer bijna voorbij! Goede terugreis en liefs van ons X

• 08 Mei 2015 - 11:05

Bianca:

Wat is het genieten jullie te volgen! Maar eerst : gecondoleerd met het verlies van oma.... en daar naast mooi om te lezen dat jullie nog zo genieten van elkaar x

• 08 Mei 2015 - 13:21

Henriette:

Lieve Marijke, Rogier en kinderen,
    Gecondoleerd met het overlijden van Rogiers oma. 94 is een respectabele leeftijd. We hopen dat jullie veel mooie herinneringen aan haar kunnen koesteren.
    Goede terugreis.