bonifacio - Reisverslag uit Casa Moza, Frankrijk van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu bonifacio - Reisverslag uit Casa Moza, Frankrijk van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu

bonifacio

Blijf op de hoogte en volg Marijke

04 Mei 2015 | Frankrijk, Casa Moza

Vrijdag 1 mei 2015
We trekken vandaag verder naar het zuiden, richting Bonifacio. Het landschap is mooi om door te rijden hier op Corsica. In het zuiden iets minder ruig dan in het noorden, maar nog steeds behoorlijk bochtig.

We hadden er niet bij stil gestaan, dat het 1 mei, de dag van de arbeid is vandaag. Bij ons wordt daar niks aan gedaan, hier zijn de winkels gesloten. Gelukkig was de bakker s ochtends wel open, en voor de rest hadden we nog genoeg op voorraad.

Begin van de middag komen we aan op een camping een kilometer of vijf van Bonifacio gelegen. Het is een mooie zonnige dag, dus eerst eens een poosje naar een baai in de buurt. Het water is nog erg koud, maar Luuk en Cas gaan kopje onder! Helden. Ik ga er niet verder dan tot mijn knieën in.

De rest van de dag vermaken we ons op de camping.

Zaterdag 2 mei 2015
Relaxed op staan vandaag....dat doen we elke ochtend trouwens hoor...maar we blijven twee nachten op deze camping, dus de tent, slaapzakken en matjes hoeven vandaag niet opgeruimd te worden.

We brengen vandaag een bezoek aan Bonifacio. Wat een mooi stadje! De oude stad ligt hoog boven op een overhangende rots. Heerlijke temperatuur om nu omhoog te klimmen. Ik moet er niet aan denken om dit in de zomer met ruim dertig graden en hordes toeristen te doen....Mooie 'plaatjes' hier in de stad, oude huizen, de typisch licht blauwe luiken, balkonnetjes, echt Frans (of Corsicaans) om te zien. Op een terrasje genieten we van een lunch. De jongens uiteraard met een echte Franse crepe met confiture fraise.
We dwalen door de straatjes en genieten van de zon. Wat een heerlijke dag!

Zondag 3 mei 2015
We ontbijten uiteraard weer met baquette, croissants en pain au chocolat. Ik kan hier aan wennen hoor!

We breken alles weer op, en rijden richting het noorden. Eerste stop is in Porto Vecchio, waar we naar de zondagochtend markt gaan. Beetje toeristisch is die wel....en helaas geen vis, waar we op gehoopt hadden. Maar leuk om even rond te kijken.

We rijden verder naar het noorden, naar de plaats Ghisonaccia. Eerst nog even langs de bakker (tarte au pomme en eclairs chocolat....hmmmm lekker) en dan zoeken we de camping op. Het is een vijf sterren camping....dat zijn we niet gewend.:-) We krijgen zelfs een polsbandje om..... Maar wel een camping met een verwarmd zwembad, een speciaal welness zwembad (alleen voor volwassene, dus ik ben er niet in geweest....) en aan het strand gelegen.

We zetten de tent op en nemen dan een duik in het zwembad. Nadat we streng zijn toegesproken door de zwembadjuffrouw, dat de jongens en Rogier eigenlijk niet met hun zwembroek het water in mogen. Ze maakt een uitzondering omdat het nog niet zo druk is. Waar die Franse dat toch vandaan halen, altijd maar zo'n strakke zwembroek voor in het zwembad....toch maar eens aanschaffen.

Heerlijke middag verder op de camping. Vlakbij ons staan Duitsers met een baby'tje van 9 maanden. Zij zijn twee maanden op reis. Heerlijk. En we begrijpen dat in Duitsland bevallingsverlof een stuk beter geregeld is dan in Nederland. Vrouwen 1 jaar vrij! En ook de mannen krijgen bevallingsverlof.

Maandag 4 mei 2015
Vandaag rijden we verder omhoog richting Bastia.

• 04 Mei 2015 - 09:02

Cees Lavooy:

Baquette, croissants, pain au chocolat, tarte au pomme en eclairs chocolat, dat is altijd genieten. En geniet nog even van de typische Corsicaanse architectuur en sfeer!!!! Gr. Joke en Cees

• 04 Mei 2015 - 09:41

Henriette :

Lieve Marijke en familie. Ik geniet van je reisverslag

• 04 Mei 2015 - 13:04

Suzan:

Wat een heerlijk verslag weer om te lezen. En wat eten jullie heerlijke dingen. Dat wordt weer sporten bij thuiskomst.
    Veel plezier nog. Groetjes Willem en Suzan

• 04 Mei 2015 - 13:38

Ron En Matty:

Leuk om te lezen dat het weer een heel fijne tocht is. Maar over die strakke zwembroek dat gaat over de hygiene daar kan geen onderbroek onder gedragen worden en niet iedereen verschoond zich niet iedere dag. Ook in Frankrijk en Spanje is bijna overal een badmuts verplicht om dezelfde reden krijg je geen lange haren in de filters.

• 04 Mei 2015 - 15:36

Jo En Jannie:

Een strakke zwembroek is gewoon beter.
    Veel plezier verder.

• 04 Mei 2015 - 22:05

Speuld:

Nou, wij willen Rogier wel eens in zo'n strakke speedo zien woehahaha.
    Geniet van jullie mooie reis, wij genieten op afstand mee!
    Kus uit Speuld