westkant Corsica - Reisverslag uit Sant'Amanza, Frankrijk van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu westkant Corsica - Reisverslag uit Sant'Amanza, Frankrijk van Marijke Vanhommerig - WaarBenJij.nu

westkant Corsica

Blijf op de hoogte en volg Marijke

01 Mei 2015 | Frankrijk, Sant'Amanza

We zaten even een paar dagen zonder wifi.....ook weleens goed voor mij. Een beetje afkicken van social media.

Hieronder weer een stukje reisdagboek van onze vakantie. Voornamelijk bedoeld voor onszelf en de opa's en oma's, maar gezellig dat jullie meelezen.

Maandag 27 april 2015
Wat een regen s nachts, niet normaal....het lijkt wel of we in de rivier liggen in plaats van een stuk erboven. De camping is zelf ook veranderd in een rivier, het water stroomt over de weggetjes naar beneden, en sommige plaatsen staan helemaal blank. Dat is dus met regen de spullen inpakken en de tent opruimen. Niet heel handig, maar al snel hebben we de auto weer ingepakt.

Eerst gaan we even tanken en broodjes halen bij een echte Franse boulangerie. Het ruikt heerlijk daar binnen. Dan even terug naar de camping om te betalen, en dan kunnen we gaan rijden. Onderweg alleen maar regen, regen en regen. Niet zo maar een beetje miezer regen, maar het komt met bakken uit de hemel. In ieder geval is het niet erg dat dit voor ons vandaag een reisdag is.

Om half een zijn we in Nice, ruim op tijd om in te schepen. Klokslag 14:15, zoals gepland vaart de boot weg. Zodra we op zee zijn wordt het droog! Wel erg hoge golven......

Om 20:00 uur zijn we in Bastia, Corsica, en het is bewolkt maar droog. We zoeken de dichtstbijzijnde camping en zodra we beginnen met het opzetten van de tent......jawel.....het begint weer te regenen en later ook nog met onweer erbij.

Dinsdag 28 april 2015
We worden wakker met zonneschijn op de tent. Maar zodra we uit de tent komen, begint het weer te regenen. Lichtelijk beginnen we daar nu wel een beetje geïrriteerd door te worden....wij willen ZON!!!

Gelukkig komt dat later op de dag nog goed....

Eerst even langs de supermarkt voor wat boodschappen en daarna rijden we naar St. Florent, dwars de bergen over. Door de laaghangende bewolking zien we helaas niet zoveel van het landschap, want waar we er wel doorheen kunnen kijken, daar ziet het er prachtig uit.

Vanaf St. Florent rijden we naar de Desert Agricole, een soortement van woestijn, alleen toegankelijk voor 4x4. Helemaal ons ding dus. Een pad van 16 km gaat stuiterend richting de kust. Achterin de auto zorgt Cas voor vermaak, want hij zingt heel de weg onafgebroken zelfverzonnen Sinterklaas liedjes.....We picknicken met stokbrood en lopen daarna even naar het strand. Net een stukje daarvoor is een camping, waar we mogen staan, ondanks dat hij eigenlijk pas 1 juni open gaat. De tent, matjes en slaapzakken kunnen eindelijk drogen. Niet heel de tijd zon, maar toch zeker af en toe! Heerlijk, dit is vakantie. Luuk en Cas gaan met schepnetjes hagedissen vangen. Ze zijn heerlijk bezig, en het lukt nog ook! Trots worden wij erbij geroepen als Luuk een hagedis heeft gevangen.
's Avonds kunnen Rogier en ik nog lang buiten zitten, met op de achtergrond niets anders dan het geluid van de zee, krekels, balkende ezels (de huisdieren van de camping) en .....het gesnurk van Luuk en Cas

• 01 Mei 2015 - 16:28

Ella:

Geniet ze! x

• 01 Mei 2015 - 17:32

Jo:

Fijn om weer eens wat te horen en te zien.
    Hier is alles goed, zelfs het weer.
    Hg Jannie en jo

• 01 Mei 2015 - 17:39

Fam Vd Ree:

Dat ziet er mooi uit!! Anne-Mirte mist de jongens wel, ze heeft een mooie step voor haar verjaardag gehad en wil dus wedstrijdjes doen ;)

groetjes uit een zonnig Goes!

Erik en Jolanda en kids

• 01 Mei 2015 - 19:18

Oma Joke:

Ja, het is een prachtig eiland!! We zullen duimen voor veel zon.XX

• 01 Mei 2015 - 20:19

Lon En Janny:

Leuk dat jullie daar genieten. Heb van anderen gehoord dat de natuur daar fantastisch is. Fijn dat je verhaaltjes voor je ouders schrijft, kunnen wij er ook van mee genieten, veel plezier en hopelijk zon.

• 01 Mei 2015 - 20:27

Vrienden Uit Speuld:

Héérlijk, weer even meereizen (want behalve opa's en oma's vinden nog veel meer mensen dat leuk om te lezen:-)) Wij duimen ook voor veel zon! x Jenne, Merel, Tippe, Bruun en Bibi

• 01 Mei 2015 - 20:56

De Buurtjes:

Mooie foto's zeg! Enne wij vinden het ook leuk om een beetje mee te genieten. X

• 01 Mei 2015 - 21:35

Joke En Cees:

Geniet van het woeste, bijzondere landschap. En leuk om te zien de Luuk en Cas het naar hun zin hebben. En denk er om in Bonefacio niet door de achterdeur naar buiten stappen!!!!!!!! Gr. joke en Cees

• 03 Mei 2015 - 12:23

Els:

Wat leuk dat ik weer mag meegenieten van jullie reis, heel veel plezier en veel zon gewenst.